Общи условия за използване на сайта и платформата CARSDIRECT

Настоящите общи условия се прилагат при посещаването на уебсайта https://www.carsdirect.bg/ и използването на платформата за търгове Carsdirect, която се намира на интернет адрес https://www.carsdirect.bg/.

Настоящите общи условия уреждат взаимоотношенията между „ОФРОУД ПАРТС” ЕООД, ЕИК: 203626310, и всяко лице, което посещава уебсайта https://www.carsdirect.bg/, създава профил чрез него и/или използва платформата за търгове Carsdirect, която се намира на уебсайта. С посещаването/използването на уебсайта https://www.carsdirect.bg/ и/или със създаването профил чрез него и/или с използването на платформата за търгове Carsdirect, се съгласявате и изцяло приемате и се задължавате да спазвате настоящите общи условия, както и съответно приложимото законодателство. За избягване на съмнение, натискането на всеки един обект, линк или бутон, разположени на страниците на интернет адрес https://www.carsdirect.bg/ представлява използване на уебсайта и с извършването на тези действия се съгласявате и изцяло приемате и се задължавате да спазвате настоящите общи условия.

Към момента на публикуване на настоящите общи условия определени услуги може все още да не са налични/активни, независимо от посочването им в общите условия, и клиентите ще могат да се възползват от тях, когато станат налични/активни на интернет адрес https://www.carsdirect.bg/.

I. ДЕФИНИЦИИ:


„Доставчик“ – означава доставчик, който предлага употребявано/и моторно/и превозно/и средство/а за продажба чрез търг.

„Клиент“ – означава търговец, занимаващ се с търговия на едро и/или дребно с моторни превозни средства.

„МПС“ – означава употребявани моторни превозни средства, предлагани за закупуване чрез търг посредством Платформата.

„Офроуд Партс“ – означава търговско дружество „ОФРОУД ПАРТС” EООД, вписано в Търговски регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел към Агенция по вписванията на Република България под ЕИК 203626310, със седалище и адрес на управление в Република България, гр. София, гр. София, р-н Витоша, ул. Проф. Любомир Далчев, 2, вх. Б, ет. 1

„Общи условия” – означава настоящите общи условия.

„Оферта“ – означава направена от Клиента оферта за закупуване на МПС при определените в съответния търг условия и срещу предложената от Клиента цена, която оферта е направена посредством Уебсайта/Платформата.

„Платформа“ – означава платформата Carsdirect, достъпвана чрез Уебсайта и посредством която Клиент може да участва в търгове за продажба на МПС, организирани от Доставчик.

„Профил” – означава отделна част в Уебсайта, съдържаща информация за Клиента, предоставена от последния при и след регистрацията му и чрез която се осъществява достъп до Платформата.

„Разходи за доставка”– означава разходите за доставка на МПС от локацията на автомобила до паркинг на Офроуд Партс в България.

„Уебсайт” – означава интернет адрес https://www.carsdirect.bg/.

„Цена на МПС“ – означава сумата, която включва цената на МПС, таксите за участие в търга и разходите превоза на МПС от мястото, където се съхранява, до паркинг на Офроуд Партс в България.


II. ОБЩИ РАЗПОРЕДБИ:


Платформата не е предназначена за потребители по смисъла на Закона за защита на потребителите на Република България или друг нормативен акт за защита на правата на потребители, доколкото е изключително свързана с упражняването на търговска или професионална дейност.
Офроуд Партс може да изменя/допълва Общите условия по всяко време, като в случай на изменение/допълнение, актуалната версия на Общите условия ще бъде налична на Уебсайта. Клиентите ще се считат за уведомени за съответните изменения/допълнения на Общите условия от момента на тяхното публикуване на Уебсайта. Всички изменения/допълнения на Общите условия влизат в сила незабавно, освен ако друго е посочено от Офроуд Партс или в настоящите Общи условия. Ако даден Клиент не е съгласен с изменение/допълнение на Общите условия, той следва да прекрати използването на Уебсайта/Платформата и взаимоотношенията с Офроуд Партс.
Клиентът е длъжен да използва Уебсайта/Платформата при стриктно спазване на Общите условия. Клиентът няма право да използва Уебсайта/Платформата за цели, които са противозаконни или в противоречие с други условия, доведени до знанието на Клиента чрез Уебсайта/Платформата или по друг начин.
Клиентът е длъжен да използва Уебсайта/Платформата само и единствено по предназначение. Клиентът се задължава да не използва Уебсайта/Платформата за целите на публикуване, качване, съхранение, предаване, записване, модифициране, препращане, даване на достъп до и разкриване на информация, документи или друго съдържание: върху които не притежава съответните права (напр. чужда интелектуална собственост, конфиденциална информация и т.н.); които са непоискани или забранени, включително рекламни и промоционални материали, “junk mail”, “spam” и други подобни; които съдържат вирус или друг компютърен код, файлове или програми, предназначени да прекъсват, унищожават или ограничават функционалността на софтуер или хардуер, телекомуникационно оборудване, или по друг начин да влияят на или разстройват Уебсайта/Платформата, или на сървъри/мрежи, свързани със Уебсайта/Платформата; които противоречат на нормативен акт, добрите нрави и/или обществения ред; които не са свързани с търговската или професионалната дейност на Клиента; които са с еротично и/или порнографско съдържание, нецензурни и/или обидни текстове/изображения, такива, внушаващи и/или изобразяващи насилие, етническа, религиозна, политическа, расова нетърпимост, дискриминация и всякакви други подобни; когато това представлява нарушение на други изисквания, правила, процедури и политики, свързани със Уебсайта/Платформата. Офроуд Партс не носи отговорност за публикуваните, качвани, съхранявани, предавани, записвани, модифицирани, препращани, достъпни и разкривани информация, документи или друго съдържание от Клиент. Офроуд Партс има право, без предварително уведомление и без да носи отговорност за това, да премахва информация, документи или друго съдържание от базата данни на Уебсайта/Платформата, които са в нарушение на Общите условия.
Клиентът се задължава да не използва и да не прави опити да използва чужди Профили, информация и документи чрез Уебсайта/Платформата. Клиентът се задължава да не премахва, заобикаля, спира, уврежда или да не влияе по друг начин на елементи, свързани със сигурността на Уебсайта/Платформата. Клиентът се задължава да не прави опити за неоторизиран достъп до Уебсайта/Платформата, чужди Профили, до компютърни системи или мрежи, свързани със Уебсайта/Платформата, чрез „разбиване“ на пароли или други способи. Клиентът се задължава да не влияе и да не опитва да влияе на правилното функциониране на Уебсайта/Платформата. Клиентът се задължава да не използва средства за заобикаляне на мерки, свързани с ограничаване на достъпа до Уебсайта/Платформата.
Клиентът се задължава да не се представя за друго лице при използването на Уебсайта/Платформата.
Забранено е материали, снимки, лога, изображения и други подобни, публикувани на Уебсайта/Платформата да бъдат копирани, публично разпространявани, показвани или раздавани с каквато и да било цел. Нарушителите подлежат на санкции съгласно Закона за авторското право и сродните му права на Република България, Закона за марките и географските означения на Република България, както и останалите приложими български и чуждестранни нормативни актове.
При употреба на препратки към сайтове, собственост на/управлявани от трети лица Клиентът не използва услуга, предоставена от Офроуд Партс. Офроуд Партс не упражнява контрол върху сайтове, които не са негова собственост и не поема никаква отговорност по отношение на информацията и/или съдържанието им. Посещението на посочените сайтове и всички рискове, свързани с използването им, са изцяло за сметка на Клиента и Офроуд Партс не носи каквато и да било отговорност за претърпени в тази връзка вреди от Клиента.
Офроуд Партс не носи отговорност за липсваща/изтрита информация, документи или друго съдържание, доколкото не се дължи на негова вина – съхранението на пароли, опазване от нерегламентиран достъп, управлението на информация, документи или друго съдържание, управлението на Профила и т.н. са задължения на Клиента, доколкото друго не е предвидено изрично.
Клиентът е длъжен да осигури запознаване и спазване на Общите от всички лица, които използват Уебсайта/Платформата чрез Профила. Клиентът носи отговорност пред Офроуд Партс и трети лица за неизпълнения от лица, които използват Уебсайта/Платформата чрез Профила.
Офроуд Партс има право по всяко време да добавя, премахва или променя функционалности на Уебсайта/Платформата, да извършва актуализации на Уебсайта/Платформата, да променя интерфейса на Платформата, да прави всякакви други модификации на Уебсайта/Платформата. Офроуд Партс има право да спира достъпа до Уебсайта/Платформата на даден Клиент, в случай на нарушение, на което и да е условие от Общите условия, до отстраняване на нарушението.
Общите условия се прилагат независимо от това дали дадена сделка е извършена/финализирана чрез Уебсайта/Платформата или чрез друго средство – телефонен разговор или размяна на съобщения по електронна поща.


III. ПРОФИЛ:


Уебсайтът може да се разглежда свободно, без регистрация. Използването на Платформата и участието в търгове изисква задължителна регистрация на Профил, съгласно процедурата по-долу в настоящия раздел.
За участие в търг с наддаване или обявена крайна цена е необходим депозит в размер на 30% (тридесет процента) от сумата на офертата. В случай на спечелване на търга/покупката Клиентът е задължен в срок от 24 часа да внесе оставащата сума от размера депозита до 100%. В случаите, в които Клиентът не изпълни това изискване, той губи депозита си.
Регистрацията се извършва чрез попълване на регистрационна форма. Клиентът се съгласява и декларира, че ще предостави вярна, точна, актуална и пълна информация при попълване на регистрационната форма и последващото добавяне/промяна на данни в Профила. Офроуд Партс може по всяко време да променя обема на изискваните данни за регистрация на Профил, съответно да изисква допълване на такива данни в Профил на вече регистриран Клиент. Клиентът е длъжен да осъществява коригиране, допълване и актуализиране на данни, включително лични данни, които разкрива, и следва да уведоми Офроуд Партс за всякаква промяна в личните данни, които е предоставил при регистрацията на Профил (това се отнася и за всякакви последващи промени в тези данни) във възможно най-кратък срок. Офроуд Партс не носи каквато и да било отговорност, ако Клиентът не изпълни задължението си по предходното изречение.
В хода на извършването на регистрацията Клиентът се съгласява с Общите условия и политиката за поверителност. С отбелязване с отметка в полетата „съгласявам се с Общите условия”, клиентът извършва електронно изявление по смисъла на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги на Република България, с което декларира, че е запознат с Общите условия,Политиката за поверителност и като приема същите изцяло. Със записването на изявлението по предходното изречение от Офроуд Партс, електронното изявление придобива и качеството на електронен документ по смисъла на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги на Република България.
Извън изискваната от регистрационната форма информация/документи, когато Клиентът е юридическо лице, трябва да представи и следните документи/информация: извлечение от търговски регистър или сходен регистър, показващо данните на Клиента (наименование, регистрационен номер, адрес, органи на управление, представляващи); копие устав/дружествен договор/учредителен акт; информация за произхода на средствата; доказателство за самоличност на представляващия Клиента; нотариално заверено пълномощно, ако регистрацията се извършва от пълномощник; удостоверение за бизнес статус – за Клиенти със седалище извън Европейския съюз. Документите по предходното изречение трябва да са издадени преди не повече от три месеца от съответните компетентни органи. Документите по отношение на Клиент, чието седалище се намира извън територията на България, трябва да бъдат легализирани по съответната процедура и представени с превод на български и английски език.
С регистрацията на Профил Клиентът декларира, че е потребител по смисъла на Закона за защита на потребителите на Република България или друг нормативен акт за защита на правата на потребители, както и не действа в такова качество.
В случай че Клиент предостави невярна, неточна, неактуална или непълна информация, Офроуд Партс има право да (а) изиска от Клиента да предостави вярна, точна, актуална, съответно пълна информация или (б) закрие и/или изтрие съответната информация и/или да откаже на Клиента по-нататъшен достъп до част или до всички услуги и/или да заличи изцяло регистрацията (Профила) без да дължи предизвестие и обезщетение. Регистрацията на Профил не е автоматична и подлежи на одобрение от страна на Офроуд Партс. Офроуд Партс не носи отговорност за неодобрени заявки за регистрация на Профил, доколкото одобрението е по негова изключителна дискреция.
Клиентът носи пълна отговорност относно опазването на своята електронна поща и парола, както и за действия на трети лица със същите. Клиентът следва да приключва всяка сесия с изход от Профила, с оглед сигурност и опазване на данните. При съмнение за неправомерен или неоторизиран достъп, откраднати или изгубени електронна поща и/или парола, Клиентът следва да уведоми Офроуд Партс незабавно с цел преустановяване достъпа до данните в Профила и неоторизирани действия с него. Клиентът може да закрие Профила си като изпрати писмено искане за това до Офроуд Партс. Офроуд Партс има право да прекрати регистрацията (Профила) на даден Клиент без предизвестие при: (а) нарушение на което и да е условие от Общите условия; (б) предоставяне на невярна, неточна, неактуална или непълна информация/документи; (в) неотговаряне на изискванията на Общите условия; (г) каквото и да е неизпълнение по сделка за придобиване на МПС; (д) образуване на производство по ликвидация или несъстоятелност по отношение на Клиента; (е) нарушение на добрите търговски практики или приложим нормативен акт; (ж) неактивност в продължение на повече от шест месеца – няма влизане в Профила или участие в търг.
Закриването на Профил от Клиент, съответно прекратяването на регистрацията (Профила) от Офроуд Партс, както и временното преустановяване на достъпа до Уебсайта/Платформата не освобождават Клиента от изпълнението на вече възникналите за него задължения.


IV. ИЗПОЛЗВАНЕ НА ПЛАТФОРМАТА И ОБЩИ РАЗПОРЕДБИ:


Платформата предоставя възможност на всеки Клиент за участие на търгове за закупуване на МПС чрез продажба на фиксирана цена, открит търг или закрит търг. Информация за различните начини за продажба/търгове може да намерите на https://www.carsdirect.bg/faq и по-долу в настоящия раздел. Доставчикът определя начина за продажба при организирания от него търг и включените в търга МПС.
При продажба на МПС на фиксирана цена: 2.1 Доставчикът обявява съответната продажба като публикува съответните приложими условия и цена;
2.2. Доставчикът предоставя информация за продаваните МПС и техните аксесоари, както и уникален номер на предложението;
2.3. МПС се предлагат за закупуване на фиксирана, предварително обявена цена, която включва данък добавена стойност и автомобилен данък за износ; 2.4. Клиентът прави Оферта като натиска бутона „Купи сега“, която е неотменима и обвързваща за Клиента.
При продажба на МПС на открит търг: 3.1. Доставчикът обявява съответната продажба като такава чрез открит търг и срока на валидност на последния;
3.2. Доставчикът предоставя информация за продаваните МПС и техните аксесоари, уникален номер на предложението и началната цена, която не включва данък добавена стойност и автомобилен данък;
3.3. Срокът за подаване на Оферта се определя отделно за всеки търг. Срокът започва да тече наново с всяко ново направено предложение. Ако не бъдат подадени нови оферти, наличният период за наддаване ще изтече в края на крайния срок, определен от системата.
3.4. Доставчикът може да прекрати предсрочно търга;
3.5. Офертата не може да бъде по-малка от началната цена, посочена за МПС, освен ако изрично не е позволено в обявлението.
3.6. Към всеки момент се виждат само най-високите моментни оферти на другите участници в търга;
3.7. Клиентът подава Оферта за желаното МПС като въвежда предложената сума и натиска бутона „Потвърди офертата“, която Оферта е неотменима и обвързваща за Клиента.
При продажба на МПС на закрит търг: 4.1. Доставчикът обявява съответната продажба като такава чрез закрит търг и срока на валидност на последния;
4.2. Доставчикът предоставя информация за продаваните МПС и техните аксесоари, както и уникален номер на предложението;
4.3. Клиентът подава Оферта за желаното МПС като въвежда предложената сума и натиска бутона „Потвърди офертата“. която Оферта е неотменима и обвързваща за Клиента;
4.4. Подадената от Клиента Оферта не се разкрива на другите участници в търга;
Офроуд Партс се явява продавач спрямо Клиента, като договорът за покупко-продажба на МПС се сключва между Офроуд Партс и Клиента. Офроуд Партс не притежава МПС към момента на отправяне на Оферта, а го придобива от Доставчика след като последният приеме направената от Клиента Оферта.
МПС са единствено и само употребявани превозни средства. Доставчикът и Офроуд Партс не предоставят гаранция за предлаганите МПС. Клиентът е запознат, че приемането или отхвърлянето на Оферта (независимо от вида сделка) се извършва по изключителната дискреция на съответния Доставчик, независимо от параметрите на изпратената Оферта и условията на съответния търг. Офроуд Партс не може да влияе на вземането на решения от страна на съответния Доставчик във връзка с Оферта и не носи отговорност за времето за вземане на решение от Доставчика и евентуалното отхвърлянето на дадена Оферта.
Офроуд Партс не предоставя услуги, свързани с МПС, извън изрично посочени такива в Общите условия или допълнително писмено договорени между Офроуд Партс и Клиент. Офроуд Партс не носи отговорност за оборудването/характеристиките на МПС, изисквани от законодателството в държавата на Клиента. Офроуд Партс не проверява състоянието на МПС преди или след извършването на съответната сделка. За всяко МПС е изготвено описание, което може да се намери обвързано с уникалния номер на предложението за МПС. Ако има изготвен доклад на независим експерт (напр. DEKRA, TÜV) за МПС и неговите аксесоари, той се прикрепя към уникалния номер на предложението. В случай на противоречие между описанието и изявлението на независимия експерт, изявлението на независим експерт има предимство.
Търговете на повредени превозни средства се провеждат под формата на открити и закрити търгове, както и като продажби при фиксирана цена. Техническото състояние на повреденото МПС не е известно и не може да бъде гарантирано.
Всеки Доставчик полага разумни усилия за документиране на известните технически дефекти в описанията на МПС. Описанието на състоянието или други характеристики на МПС се основава на наличната и получена информация от съответния Доставчик, като Клиентът е наясно и приема, че описанието може да включва грешки и пропуски. Във всички случаи Офроуд Партс не носи отговорност за описанието и/или състоянието на МПС. Всички данъци/такси, дължими в държавата на Клиента и свързани с придобиването и регистрацията на МПС са за сметка на Клиента. Всички декларации и регистрации, свързани с придобиването и регистрацията на МПС се подават/извършват от Клиента. Клиентът носи отговорност за всички Оферти и действия, извършени през неговия Профил, независимо от кого са фактически извършени.
Преди да може да участва в търгове/покупки посредством Платформата, независимо от извършената регистрация на Профил, Клиентът трябва да предостави на Офроуд Партс депозит, гарантиращ изпълнението на задълженията на Клиента във връзка с направена Оферта. Размерът на депозита е в размер, определен от Офроуд Партс.
16.1. Депозитът се използва за плащане на Цената на МПС и Разходите за доставка.
16.2. Клиентът има право да поиска възстановяване на предоставения депозит, ако няма неизпълнение задължения във връзка със сделки за закупуване на МПС. Депозитът се възстановява в срок до 7 (седем) работни дни. При възстановяване на депозита Клиентът не може да участва в търгове/покупки посредством Платформата, докато отново не предостави депозит.
16.3. Офроуд Партс има право да задържи депозита, ако Клиентът е в забава за плащане на Цената на МПС и/или Разходите за доставка. Офроуд Партс има право да използва сумата на депозита за покриване на всякакви дължими от Клиента суми, включително такива по Раздел V и Раздел VI от Общите условия.


V. СДЕЛКА:


Офроуд Партс уведомява Клиента за приемането или отхвърлянето на Офертата по търг за Сделка. Офроуд Партс уведомява Клиента, ако Доставчикът не направи изявление за приемане/отхвърляне в рамките на 30 (тридесет) дни от даването на Офертата, в който случай се счита, че Офертата е отхвърлена. Заедно с уведомлението за приета от Оферта, Офроуд Партс изпраща проформа-фактура на Клиента за заплащане на Цената на МПС по така приетата Оферта. Разходите за доставка се включват в същата проформа-фактура или в отделна такава. Договорът за покупко-продажба на МПС между Офроуд Партс и Клиента се счита сключен от датата на уведомяването на Клиента за приемането на Офертата.
Клиентът е длъжен да заплати на Офроуд Партс Цената на МПС по приетата Оферта и Разходите за доставка в срок до 1 (един) работен ден от получаване на съответната проформа-фактура. Офроуд Партс изпраща на Клиента фактура/и след получаване на съответните плащания.
В случай на забава за плащане Клиентът губи депозита, с който е направил Сделка.
Закупеното МПС се доставя до паркинг на Офроуд Партс в област София или друго място в Република България, определено от Офроуд Партс. Офроуд Партс уведомява Клиента за доставянето на МПС на паркинга. Офроуд Партс може да организира доставянето на МПС и до друг изрично посочен от Клиента адрес на територията на Република България, ако това бъде писмено договорено между Офроуд Партс и Клиента и Клиентът предварително заплати съответните разходи. Свързаната с МПС документация, доколкото има такава, се предава след извършване на доставката на МПС, когато същата бъде налична при Офроуд Партс.
Клиентът се задължава да получи закупеното МПС от паркинга на Офроуд Партс в срок до 14 (четиринадесет) дни от получаване на уведомлението, че МПС е доставено. При забава на Клиента за получаване на доставеното МПС, Офроуд Партс има право да начисли цена за съхранение в размер на: (а) 5 евро/ден за всеки ден забава от 5-ия до 15-ия ден; (б) 10 евро/ден за всеки ден забава след 15ия.
Правото на собствеността върху МПС се прехвърля на Клиента, съответно рискът от случайното повреждане/погиване на МПС преминава върху Клиента, от момента на пристигането на закупеното МПС в съответния Хъб. Офроуд Партс може да уведоми Клиента за пристигането на МПС в съответния Хъб.
Срокът за доставка на МПС е до 120 (сто и двадесет) дни от заплащането на Цената на МПС и Разходите за доставка. Офроуд Партс уведомява Клиента, ако се очаква забавяне на доставката на МПС. Офроуд Партс не носи отговорност за забавяне на доставката, включително доколкото първоначалното изпращане на МПС се извършва от Доставчика и Офроуд Партс няма контрол върху него. МПС се предава на Клиента само след като последният е заплатил всички свои парични задължения към Офроуд Партс.
Офроуд Партс има право да прекрати договора за покупко-продажба на МПС с Клиента, без предизвестие и без да носи отговорност за това, ако: 8.1. Клиентът е в забава с повече от 14 (четиринадесет) дни за заплащане на Цената на МПС и/или Разходите за доставка; 8.2. по отношение на Клиента бъде образувано на производство по ликвидация или несъстоятелност; 8.3. МПС се окаже неналично при Доставчика, Доставчикът не продаде (прехвърли собствеността) МПС на Офроуд Партс, независимо от причината за това. 8.4. МПС е погинало или повредено преди пристигането му в съответния Хъб. В хипотезите на прекратяване на договор за покупко-продажба на МПС по т. 8.1 и 8.2 по-горе, Клиентът дължи неустойка на Офроуд Партс поради прекратяването в размер на 20% от Цената на МПС, но във всички случаи не по-мало от 1 000 (хиляда) евро за всяко МПС. Офроуд Партс може да претендира обезщетение и за по-големи вреди, нахвърлящи размера на неустойката. 5.1. Всеки Доставчик може да цедира (прехвърли) на Офроуд Партс изцяло или отчасти всяко свое вземане от Клиента за заплащане на Цената на МПС и/или Разходите за доставка, в който случай Клиентът ще дължи заплащане на съответните суми на Офроуд Партс. Съответният Доставчик ще уведоми Клиента за извършеното цедиране (прехвърляне) на вземанията. За избягване на съмнение, не е необходимо съгласие на Клиента за цедиране (прехвърляне) на вземанията, както и Офроуд Партс не поема/носи отговорност във връзка с изпълнението на задълженията на Доставчика спрямо Клиента по повод продажбата на МПС. 5.2 Извън хипотезата по предходната т. 5.1; ако Офроуд Партс заплати на даден Доставчик изцяло или отчасти Цената на МПС и/или Разходите за доставка, независимо от основанието за това, Офроуд Партс се суброгира в правата на Доставчика спрямо Клиента за получаване на съответните суми и Клиентът дължи на Офроуд Партс възстановяване/плащане на така заплатените от Офроуд Партс на Доставчика суми в срок до 3 (три) дни от искането на Офроуд Партс за това. Клиентът декларира, че е съгласен Офроуд Партс да има право да извърши плащане към Доставчика вместо Клиента, включително при хипотеза на неплащане в срок от страна на Клиента към Доставчика.


VI. РЕКЛАМАЦИИ:


Клиентът е длъжен да предяви писмено всички и всякакви претенции за МПС не по-късно от 2 (два) дни от предаването му на Клиента. Всяко уведомление за недостатъци трябва да бъде придружено от снимков материал и подробно описание в какво се състоят недостатъците. Клиентът няма право да предявява рекламации за недостатъци, които: (а) са били посочени на Уебсайта/Платформата или по друг начин доведени до знанието на участниците в съответния търг; (б) са типични за употребявани превозни средства и са свързани с нормално износване; (в) не пречат на МПС да се използва за целите, за които обикновено е предназначено да се използва - ако МПС има извършен задължителен технически преглед или отговаря на технически изисквания, се счита че МПС може да се използва по предназначение; (г) са маловажни, т.е. когато стойността за отстраняване на отделен недостатък (детайл на МПС) е в размер до 500 (петстотин) евро; (д) са установени след срока по предходната точка на настоящия раздел. Не се считат за недостатъци и Клиентът няма право да предявява рекламации в следните случаи: леки драскотини по боята; драскотини по пластмасовата част на външните огледала; драскотини по джантите; незначителни вдлъбнатини в каросерията; пукнатини (фрактури) в предното стъкло; счупена предна решетка; замърсен интериор и/или екстериор; разкъсани вътрешни стелки; нивото на гориво в МПС не съответства на информацията, представена на Уебсайта; спукани гуми; липсващи капаци на колелата; липсващо резервното колело и/или компресор; липсваща сервизна книжка; липсващо CD/DVD на навигационната система; липсваща книга с описание на МПС; липсващи кори на двигателя; липсваща антена. Когато пробегът на МПС надвишава 100 000 (сто хиляди) километра, не се считат за недостатъци и Клиентът няма право да предявява рекламации във връзка със следните изброени части, независимо дали такива недостатъци са били забелязани и/или споменати на Уебсайта: съединител; клапан за рециркулация на отработените газове (EGR); течност за климатик с изтекъл срок на годност; спирачки (включително без ограничение ръчната спирачка); измервател на въздушния поток; амортисьори; акумулатор; масло; спирачна течност и други течности; светлини на таблото за управление; некомпетентност на турбината на двигателя, смазочни материали, източване на течности. Офроуд Партс не разглежда рекламации, подадени пред трето лице и същите не се считат за валидно предявени пред Офроуд Партс. Клиентът няма право да отправя рекламации, ако след получаването на МПС са извършени ремонтни дейности, боядисване, почистване или други дейности, които според Офроуд Партс биха могли да попречат да идентифицират и оценят състоянието на МПС и неговите части към момента на предаването. При предявяване и разглеждане на рекламация се взема предвид, че МПС са използвани превозни средства, съответно всички техни части не са нови и са подложени на амортизация, като се вземе предвид пробег на МПС, дата на първа регистрация, технически характеристики и други важни обстоятелства.
Ако Офроуд Партс приеме за основателна дадена рекламация, Офроуд Партс и Клиентът се споразумяват за размера на сумата, необходима за отстраняването на съответните недостатъци, както и за срока и начина на отстраняването им. Ако в срок до 15 (петнадесет) дни от изявлението на Офроуд Партс за приемане на рекламацията на Клиента страните не постигнат съгласие за съответната сума, срока и начина на отстраняване, Офроуд Партс има право да определи сервиз в гр. София, Република България, който да: (а) извърши оглед на МПС и даде оценка за размера на сумата, необходима за отстраняването на недостатъците, която оценка е обвързваща за страните, (б) извърши отстраняването на недостатъци в разумни срокове. Офроуд Партс има право да определи различни сервизи за извършването на дейностите по буква (а) и (б) на предходното изречение. Разходите за огледа и оценката се поемат от клиента. Клиентът е длъжен да оказва необходимото съдействие на Офроуд Партс, съответно сервиза, за отстраняването на недостатъците.
Възможните начини за отстраняване на недостатъци в МПС, съответно права на Клиента при наличието на такива, са: (а) от Офроуд Партс, в избран от него сервиз, или (б) от Клиента за сметка на Офроуд Партс, като последният превежда на Клиента съответната договорена/определена сума. Конкретният начин, срокове и суми се определят по реда, предвиден в предходната точка.
В случай на недостатъци, които правят МПС напълно негодно за употреба, Офроуд Партс и Клиентът се споразумяват относно начина и сроковете за връщането на МПС обратно на Офроуд Партс, съответно на Доставчика, както и относно уреждането на финансовите си отношения.


VII. ДРУГИ РАЗПОРЕДБИ:


Общите условия се уреждат от и тълкуват в съответствие с българското право. Всякакви извъндоговорни задължения, породени от или във връзка с Общите условия, се уреждат и тълкуват в съответствие с българското право. За всички неуредени от Общите условия въпроси се прилагат разпоредбите на българското право.
Всички спорове, породени от Общите условия или отнасящи се до тях, включително споровете, породени или отнасящи се до тяхното тълкуване, недействителност, изпълнение или прекратяване, както и споровете за попълване на празноти или приспособяването на Условията за ползване към нововъзникнали обстоятелства, ще бъдат разрешавани от Арбитражен съд при „Европейска юридическа палата“, гр. София, Република България, съобразно с нейния Правилник за дела, основани на арбитражни споразумения. Ако към датата на завеждане на делото, посоченият арбитражен съд не съществува, всички спорове ще бъдат разрешавани от компетентния съд в гр. София, Република България.
Офроуд Партс полага максимални усилия да поддържа информацията на Уебсайта актуална, но не претендира за нейната изчерпателност и достоверност. Информацията за търговете на Платформата и предлаганите МПС се предоставя от всеки съответен Доставчик и Офроуд Партс не носи отговорност за нейната пълнота, точност и вярност. Офроуд Партс не гарантира непрекъсваемия и свободния от грешки достъп до Уебсайта/Платформата. Офроуд Партс не носи отговорност за вреди, причинени върху телекомуникационните съоръжения, софтуера и хардуера, или за загуба на данни, произтекли от материали или ресурси, използвани по какъвто и да било начин посредством Уебсайта.
Във всички случаи и независимо от друго посочено в Общите условия Офроуд Партс носи отговорност само за вреди, причинени поради груба небрежност и умисъл.
Всяка кореспонденция между Офроуд Партс и Клиент по отношение на Уебсайта, Платформата и Общите условия (в т.ч. изпращане на проформа-фактури и фактури), следва да бъде в писмена форма и да бъде доставяна лично или по електронна поща, или изпращана по поща/куриер на следните адреси:
За Офроуд Партс – адрес: Република България, гр. София, гр. София, р-н Витоша, ул. Проф. Любомир Далчев, 2, вх. Б, ет. 1, електронна поща: [email protected].
За Клиента – адрес: последно посочения в Профила адрес на Клиента; електронна поща: последно посочената в Профила електронна поща за кореспонденция с Клиента.
Всяка форма на кореспонденция ще се счита за получена: при лично доставяне и доставяне по поща/куриер - когато действително е получена; при доставяне по електронна поща – когато бъде изпратена, освен ако на електронната поща на изпращача бъде получено съобщение, че писмото не е доставено до получателя поради технически причини.
Общите условия са приети на 17.01.2024г